FAQ

Regular Questions

Priset är 8500:-, då ingår chaufför plus en co-driver.

Förutom att ni får rejsa i en vecka så ingår varsin racer t-shirt samt att ni får gå på Prisutdelningspartyt.

Gällande betalningen så betalas allt på en gång och du är inte anmäld förens pengarna är hos Street Week

Priset är 8500:- , då ingår chaufför plus en co-driver.

Förutom att ni får rejsa i en vecka så ingår varsin racer t-shirt samt att ni får gå på Prisutdelningspartyt.

Gällande betalningen så betalas allt på en gång och du är inte anmäld förens pengarna är hos Street Week.

Ja, när du kommer till betalning i anmälan så väljer du det betalsätt som passar dig och där ingår att sända faktura till annan mottagare.

Vi har ett anmälningstak på i dagsläget 200 bilar.

Om det uppnås och fler vill köra så upprättar vi ett kösystem.

Du måste vara registrerad på razing.se för att kunna hamna på kölistan.

Det finns alltid folk som får förhinder och om så blir fallet så förmedlar vi vederbörandes plats till först i kön.

Nej det får du inte.

Däremot så hjälper vi dig att förmedla din plats om det finns någon i det kösystem vi upprättat.

Ja det får du, säg helst till innan men senast när du kommer till första tävlingsbanan.

Din medpassagerare som är inkluderad i anmälningspengen skulle vi gärna ha namnet på men det är inget absolut krav.
Du anmodas även att uppge tröjstorlek till den T-shirt som ingår i anmälan.

Dina övriga passagerare anmäls vid första ankomst till Street Week och betalas på plats.

Ja det gör det, dock är tillgängligheten att få ut vagnen under veckan väldigt begränsad.

OBS! Ställ den endast på anvisad plats.

Endast dom två som ingår i anmälan, övriga racemedpassagerare får efter anmälan möjlighet att införskaffa sig en racershirt på banan.

Ja, det kommer att finnas mat att köpa

JA, Licens ingår i startavgiften.

Vi har en almost obligatorisk besiktning dagen innan racestart, 09,00-till så länge besiktningspersonalen orkar.

Vi försöker givetvis hjälpa dig med det, men endast i mån av tid.

Om du inte kan bevisa att bilen har gällande trafikförsäkring får du inte delta i denna tävling.

När vi släpper vilka banor racen går på så startar även jakten på bra hotell.

Vissa ställen är enklare att hitta hotell på än andra.

Ja, varje dag 30minuter innan start träffas vi vid starten.

Nej. Vi börjar köra 09,00 om det inte regnar, eller är ett kvällsrace.

Inga problem, säg till bara så håller vi en genomgång om hur det går till.

Du får veta hur man gör när man tänder lamporna och annat smått och gott.

Köra bil förutsätter vi att du redan kan.

Nej. Du får ta med egen el om du behöver.

Nej, det finns inga garantier för det.

Nej, Först in väljer av dom tillhandahållna områdena.

Undantaget är om du har ett handikapp som vi anser kan behöva bokad plats i depån,
hör då av dig innan racet till
info@streetweek.se.

Nej, det är först till kvarnprincipen som gäller.

Dela elverk är ok men endast elverket och inget annat. Sladdar och annat skall transporteras av dig själv.

Lägg dom på anvisad plats, blir det stressigt för er så lägg soporna i en säck och ställ den på depåplatsen eller så tar ni med er dom.

Miljöfarligt avfall tar ni till miljöstationen på området.

Försök att göra det enkelt för oss att lämna tillbaka området vi hyrt.

Prisutdelningsparty har vi på kvällen efter målgång.

OBS! Inga pokaler eller andra utmärkelser kommer att skickas, är du ej på plats för att ta emot ditt pris så sorry, det är förbrukat.

OBS igen! Du kan komma att premieras även om du inte vunnit någon klass, vi delar ut några udda priser för prestationer som vi gillar utöver å vara snabb, så missa inte prisutdelningen.

Vi kommer även att ha ett party i samband med prisutdelningen där vi kan dra alla storys om det som hänt under veckan.

Alternativet är diskvalificering och det känns ju inget vidare.
Om du ges 60s tillägg och får fortsätta tävlingen så kan du ju enkelt se på snittiden hur du skulle kommit i resultatlistan om det inte strulat.

Vi förhandlar med tänkbara leverantörer och återkommer om vi kan lösa det.

Om din kompis fyller gas till dom StreetWeekare som vill ha så går det bra.

Fyller han endast gas till dig så får han inte göra det inne på tävlingsområdet.

Han får ej heller transportera dina tuber.

Ja, det finns en enklare miljöstation på varje bana där vi tar hand om ert avfall. 
Om du anmäler det vid besiktning plus att din nya co-driver betalt ett veckopass så går det bra,
Vi byter ut banden mellan dom vilket betyder att den gamla inte får mecka längre.

Aj då, maila oss gärna så fixar vi det, och du, tack som sjutton för hjälpen. info@streetweek.se

Då stryks den repan, du får alltså inte tillgodogöra dig tiden du fick.

Exempel, din mek rör vid bilen under burnout eller du kanske kör utan huv eller så får du för dig att göra en torrdragare.
Oavsett hur bra tid du får den repan så stryks tiden automatiskt utan förvarning eller meddelande till dig.

kl 14.00 öppnar vi en tredje line till dom som inte hunnit köra sin första repa och dom får då förtur framför bilar som redan kört.

Om så skett när du skall köra så säg till oss så hjälper vi dig fram i kön.

Ja, så länge du får en tid så räknas den. Om du däremot sticker innan startern aktiverat granen så får du varken rödlykta eller tid.

Om din motståndare hinner gå i mål innan du börjat rulla så resettas tidtagningen, du måste lämna startlinjen innan motståndaren går i mål för att få en tid.

Nä så går det när man är en uppenbar säkerhetsrisk, vi vill inte pajja hela eventet bara för att du inte kan tänka själv.

Själva tävlingen kräver körkort.

Under transporten däremot gäller vanlig Svensk lag samt att föraren under transporten är anmäld till Street Week som förare/medpassagerare.

Nej det är det inte, fyra på var framskärm, en streamer eller liknande på framrutan, en klasstillhörighetdekal på bakrutan och ett startnummer på dörrarna. Säkerhetsdekaler som visar tex. Lustgas, E85 mm tillkommer.

Kika i reglerna så ser du.

Nej.  Nu har du stora problem om du vill fullfölja Street Week.

Dekaler ingår i konceptet och skall appliceras.

Det är upp till dig, men du kommer inte in på tävlingsområdet utan startnummer.

Du skall se att vi löser det om så är fallet, det kanske går att sätta den nedtill på rutan eller i nödfall ovanför rutan.

Då har du anmält dig till fel tävling

Street Week ”äger/har förtur” till framrutan för tävlingens dekaler.

Street Weeks dekaler har sina givna platser. Förklara det för sponsorn innan Street Week så skall du se att det löser sig.

Miljömatta, presenning eller liknande skall finnas under hela bilen i depån.

Tänk på följande, Mattan skall vara under hela bilen, en tunn kinapress är inte tät och det står tätt skydd i reglerna.

OBS! Skyddet får varken skruvas eller spikas fast i asfalten.

Ja, den registreras in som del av tävlingsekipaget och skall vara med till mål.

Nej det kan du inte, eventuell släpvagn besiktigas in vid start och bockas av vid målgång.

Att lägga till släpvagn under tävlingsveckan kostar 60sek.

Du får inte transportera något till dom tävlande, om du gör det så straffar vi den tävlande med 60 sekunders tidstillägg.

Dom tider/fart vi satt är rätt låga/snabba så väldigt få kommer att behöva bekymra sig angående dom.

De fordon som kör snabbare har oftast uppfyllt normala krav och berörs ej heller,
det är dom som skiter helt i säkerheten vi vill förvarna att vi som arrangörer bryr oss om våra kompisar och att vi därmed ställer vissa säkerhetskrav.

Nej. Laga din befintliga bil och ta straffet. Det är en del av racet att ta sitt fordon till mål.

Du får inte ha kärra kopplad, full takbox/räcke på eller lösa föremål i bilen under själva racet.

Då kör du inte tävlingsfordonet för egen maskin så även om iden är god så är det ett regelbrott. Tävlingsbilen måste rulla för egen maskin mellan banorna och på sina egna hjul.

Är det ett ordentligt fastskruvat takräcke som vi anser sitter stadigt så funkar det.

För oss får du mecka hela veckan men fråga hotellet om det är ok.

Just lyften får du använda, även lyftar på GDShallar men du skall använda dina egna verktyg.

Vi har lärt oss från åren innan och etablerat ett bra system med folk som hjälper oss att kolla, mitt tips är, lita inte på någon.
Tänk på att det är en tävling och vi ger er minst 60 sekunder om ni fuskar, det hjälper inte att gråta ut på Facebook efteråt,
60sek extra kvarstår i ert resultat, för alltid..

Vi har folk på plats och i stort sett det enda vi kan kolla är att personer som håller sig inom området har gällande band runt handleden.
Alla måste hjälpa till och hålla obehöriga borta, dom är potentiella tjuvar/sabotörer.

Lika allvarligt som du tar det att få 60sek som straff.

Om du bara vill ha en kul vecka med polarna så är inte 60sek hela världen men för dom som kör för att vinna eller spöa sin polare är 60sek ett stort straff.

Svaret är att det är en tävling och regelbrott bestraffas.

Om det är fullt kan det såklart bli problem, då får du stå utanför och fota. Observera att det klart och tydligt skall framgå vid vilken Check Point du är/fotar.

Endast registrerade förare eller passagerare i Street Week får arbeta fysiskt med fordonen men eftersom Jompa är din tuner så tillåts du SÄNDA tuninginfo fram och tillbaks till honom. Inte via sladd för då är han fysiskt kopplad till ditt verktyg.

Näpp, ingen utomstående får arbeta fysiskt på din bil och det innefattar även att pilla på din dator.

Ja, Om han är anmäld som deltagare, då har han tillstånd att hjälpa andra deltagare, den regeln gäller alla deltagare med racerband runt handleden.

Det är helt riktigt, men många hjälper varandra med datorblippande så det verktyget är ok att vandra med mellan bilarna så länge han/hon som använder den är anmäld i tävlingen.

Samma för er, fråga gärna någon men endast tävlande med giltigt Street Weekband runt handleden får hjälpa till rent fysiskt.

Transport med stopp vid check-points innan ni går i mål under pågående bilutställning för att avsluta med ett hejdundrande Prisutdelningsparty.

Inte enligt Svensk lag men om du vill gå i mål i Street Week så måste du det.

Tävlingen avslutas med målgång efter sista transportsträckan, missar man detta utdelas 60 sek i tidstillägg.

Han syftar på följande text -Team tillåts hjälpa varandra och även bidra med egna reservdelar/verktyg, förutsatt att arbetet inte är att betrakta som normala servicerutiner.

-Vi är skitsäkra på det här och körde den här typen av bilar när du hade spelkort i ekrarna på din jonne så vi har hyfsad koll. Samt att -Street Week avgör gränser om oklarhet föreligger. Det är vi det :-)

Om någon lånar ut den så är det ok. Lånar du en bil som deltar i Street Week måste dock ordinarie förare vara med.

Det går bra, men racebilen får inte förflytta sig utan ordinarie chaffis under tiden.

Förarna skall vara vid bilarna i uppliningen, men kan ställa dit en stand in ett kortare tag, dock får han under inga som helst omständigheter sinka din tur att köra. Då vinkar Street Weeks personal bort honom

I vanliga fall nej, men det har visat sig att vissa ”ungar” är mer mogna på plattan än vuxna så vi litar på dig som förälder och tar gemensamt beslutet när vi träffat honom.

Nej, det är inte ok under Street Week. Kommer vi på att ni gör det så är ni åskådare resten av Street Week.

Av flera anledningar, det är farligt, lite puckat och att vi tror att ni grejar att burna ändå.

Stillastående burnouter med slicks gör ingen skada på asfalten.

Problemet ligger i vanliga däck som snabbt gör gropar i asfalten vid stillastående burnout.

Då stryks den repan utan att du meddelas och du får inte tillgodoräkna dig den oavsett hur bra du råkade köra.

Ja det måste du, du har en hel bana att åka på så det finns ingen anledning att köra på dom.

Om du avsiktligen avstår att transportera verktyg/reservdelar du garanterat kommer att behöva för att genomlida Street Week och istället låter någon annan transportera dom åt dig så har du använt servicebil.

Om du avsiktligen transporterar Verktyg/reservdelar för annans räkning så har du agerat servicebil.

Båda sakerna belönas solidariskt med 60sek var.

Går bra det, så länge som du inte använder själva bilen utan bara plockar delar från den

Tech Questions Car

Street Week kan bara ställa krav inom tävlingsområdet och där gör vi en säkerhetsbesiktning för tävling.

Under transporterna som görs på allmän väg gäller Svensk Trafikförordning vilken inte Street Week råder över.

Den skall vara fastskruvad, ett band med snabbknäppe räknas inte som fast monterad.

Nej, det är av fabrikanten angiven thread width som gäller

Vi har inte kunskapen som behövs för att göra ingripanden vid eventuellt haveri med elfordon så vi har valt att exkludera dessa tills nödvändig kunskap i ämnet finns att tillgå.

Den bedömningen är gjord av en annan organisation och baserat på en sträcka av 402m

Vi kör 201m under Nitroz säkerhetsreglemente som bygger på hastighet istället för ET så svaret om just din bil beror således på hur snabbt du kör över 201m.

Din taggning gäller under Street Week men vi har översatt den till toppfart istället, kika i reglerna så ser du vilken fart som din taggning överensstämmer med.

Den typen av bilar som deltar i Street Week kanske inte greppar så bra men väl ute på banan så finns det kraft till hög fart, därför sätter vi emellanåt en hastighets-breakeout istället för tids-breakeout.

Det görs under Street Weeks besiktning,.

Finns gällande säkerhetsbreakeouts -”tagg” från annan organisation så gäller den även här fast översatt i km/h.

Om du underskrider ditt säkerhetsbreakout sker följande:

Om bilens breakout underskrids så stryks repan men räknas som körd. Om du underskrider breakout vid fler än tre tillfällen under veckan så tilldelas du 60 sekunders tidstillägg. Denna ”gummisnodd” är för att många av er inte vet er bils prestanda.

Om överträdelse av säkerhetsbreakout är mer än 5 km/t motsvarar detta den högsta nivån av överträdelse och ger direkt 60 sekunders tidstillägg.  

Vid andra 60 sekundersvarningen gällande säkerhetsbreakout sker omedelbar uteslutning ur tävlingen.

Det är bra det, det underlättar för besiktningen.

Inte om du har en cab utan båge eller bara plasttak som enda skydd.

Har du en bil med vanligt plåttak så krävs minst båge först från 165km/t och uppåt.

Har du endast tvåpunktsbälte så är gränsen 140km/t under  Street Week, dock ingår det  integralhjälmskrav med tvåpunktsbälte.

Har du en snabb bil så är det ett måste på korta banor som tex. Malmö Raceway.

I Malmö brukar det tighta till sig under 5,5 sek för lätta bilar, givetvis så kommer problemet tidigare ju mer vikt du släpar på. Om vi ser att du har problem med att stanna så är det slutåkt för din del på den banan.

Har du lustgastuben i kupen eller i ett utrymme tillsammans med bränsle så krävs en evakueringsslang från sprängbläcket till utsida bil. Inte en slangklämma runt ett vanligt sprängbleck utan ett sprängbläck avsett för extern evakuering, vanligtvis en AN8 anslutning.

Nej det är inget krav från oss. MEN om du vet med dig att din bil låter mycket så hjälp gärna till att dämpa ljudet något så att Street Week får återkomma till banorna.

Zoomies är förbjudna i StreetWeek, försök inte att vara smart och gör ett svep runt rören och kalla det collector för det funkar inte. Vi måste hejda oss lite när det gäller ljudet så gör ditt bästa för att hålla ljudnivån acceptabel.

Nej, det står -fabriksmönstrade med minst två spår runt om i reglerna och det har inte just det däcket.

Ja det får du, regeln är för däck av tävlingstyp inte vanliga däck, dock avgör vi om det är ett racedäck och anser vi det så är det två av fabriken gjutna runtgående spår som är minimum.

Nej, Du får göra vad du känner för under transporten så länge du följer Street Weeks regler men under dom få sekunder du färdas dina 200m på banan skall huv etc. sitta på. Annars stryks repan och du får inte tillgodoräkna dig tiden du fick. Undantaget från regeln är att framlampa och blinkers får vara demonterade.

Påpeka det vid första anmälan så är det inga problem.

Men vi godkänner inte att du tar av huven under besiktningen bara för att slippa ha den på banan.

Från -84 och nyare sitter rundslagningsskydd som standard i Corvette och dom vanliga reglerna gäller.

Har du en äldre så gäller 125km/t om du inte monterar båge.

En Corvette av äldre modell än -84 har inget som skyddar dig om du råkar köra omkull, det är något du bör tänka på oavsett om du tävlar eller ej.

Klart det inte är, åk i en annan klass om du inte tänker åka fyrhjulsdrivet.

Ja, tvåhjulsdrift i alla klasser utom 4WD, Diesel, Max Outlaw och Street Outlaw.

Från bakkant på framstolarna och bakåt är det fri ombyggnad av chassie.

Från bakkant av framstolarna och framåt skall golv och ram vara standard och sitta på standardplats, hål får göras för chassierör/förstärkningsrör. Inga släta golv av icke originaltyp godkännes.

Kardantunneln får breddas/ höjas men golvet skall vara i en enhet och på ordinarie position, löstagbar kåpa över växellådan är ej tillåten.

Torpedväggen skall vara original och sitta på ordinarie plats, vissa modifikationer får göras men absolut inte i syfte att flytta motorpaketet bakåt. Platsen för värmepaketet får ersättas.

Innerskärmar får demonteras, original ramskenor skall gå ända fram, balken mellan ramskenorna får modifieras/borttagas.

Lösa eftermarknadsframramar  som ersätter original ramskenor  är ej tillåtna.

Original framvagnstyp skall sitta där, bärarmar får bytas ut men skall ha samma infästningsposition som original. Du får ersätta standardfjäder med coilovers, viss modifiering av stötdämparinfästning godkänns. Styrsnäcka får ersättas av kuggstång.

 

Om du känner dig osäker så fråga, info@streetweek.se

Det är riktigt, Import War är undantaget från torpedväggsregeln under 2023.
import War har fritt utförande och placering av torpedvägg.
Det visade sig att småbilar allt för ofta fick problem med torpedväggsregeln i Back Half.
Undantaget gäller endast Import War

Det går bra om du kör i Max eller Street Outlaw men inte i en klass där Backhalfed är inskrivet. Däremot går det bra att ersätta torsionsstavarna med coil overs så länge de sitter på samma plats som std stötdämparen. Ja du får justera infästningarna så att de går att skruva dit.

Vad vi menar med justering är om kompressorn, turbon, avgassystemet eller att tex. fördelaren tar i. Inte för att göra plats för bakåtflyttning av motor. Allt har en gräns.

Du kanske kör annan racing med din bil där borttagbar kåpa är ok.

Om du loppar fast kåpan under Street Week och den inte är lätt borttagbar så kan vi godkänna en sådan lösning.

Inga släta golv eller släta golv med några rillor i godkänns, det skall vara golv av originaltyp i för att du skall klassa in som backhalfbil.

Tydligen så missade vi det i så fall, nåja det är preskriberat nu.

Reglerna föreskriver si och så och även om vi missade det förra året så innebär det inte att vi godkänner det nu. Men det är inga problem, vi klassar upp dig så du får åka ändå.

Visst får du det, vi klassar in dig i en klass lämplig för din bil bara.

Bara i Max Outlaw, Street Outlaw och i Import War.

Nej. Bränslen godkända Under Street Week är Bensin, Metanol, Diesel och E85.

Gas som är godkänd är lustgas/dinitrogen.

 Det har vi full förståelse för, vi fattar nämligen inte hur vi skall få till regeln i text.

17” fälgdiameter eller högre borde gå att förstå.

Gällande däcken, om du inte har R däck eller tävlingsdäck i form av ”fuskslicks” typ M&H, Hoosier etc

utan typ vanliga däck som är för vanlig vardagskörning så är det inga problem. Vi avgör om det är ett racedäck och anser vi det så är det två av fabriken runtgående spår som är minimum.

Maila info@streetweek.se och fråga

Om han har en regelrätt Dragracebakvagn så får han byta klass.

Ja om det är en typ A-body bil så har ju Pontiac och Chevelle samma ram, där kan du byta fritt.

Att sätta en Amazonkaross på en Chevelleram betyder att du inte åker i True Street längre.

Däck och fälgregler gäller endast dom drivande hjulen och under själva tävlingsmomentet, inte under transport.

Jo det måste du, just Pro Touring har som regel minst 17” fälgdiameter runt om.

Visst är det så, men dock inga regelrätta dragracingchassien.

Vi vill undvika att någon försöker klassa ”ned” sig och på så vis skaffa sig fördelar.

Rörchassien uppbyggda som dragracingchassien  vill vi endast se i Max och Street Outlaw.

-Vi ser ingen mening med att någon som har en räserbil skall klassa ner sig och köra bland roddarna när han hör hemma bland räserbilarna, i långa loppet utarmar det klassen.

Det betyder att vi kan kräva att en eller flera bilar står inom ett av oss anvisat område i depån.

Anledningen kan vara att de är extraordinärt snabba och vi då kan ha bättre koll så att inga regler bryts samtidigt som publiken lättare hittar snabbisarna. Detta gäller bara de bilar som blir tillsagda och på den banan.

Nej, den är borttagen inför 2022. Vi tror att den regeln har spelat ut sin roll.

About Transport

En passagerare ingår i priset, om hon är en passagerare utöver det så är hon fri upp till och med 14år.

Finns det plats så åk in och ta din bild, det gillar våra sponsorer.

Om det är fullt så stanna utanför och ta din bild men tänk på att inte störa allmän trafik och se för sjutton till att det syns att du är på rätt ställe, vi kollar alla bilder stenhårt.

Ja, vi förbehåller oss rätten att publicera den i/på alternativt media.

Ballaste/originellaste Checkpointinlägget kan komma att premieras.     

Nej, du skall transportera allt du behöver själv.

Vi kommer tolka din kompis transport av bränslet som nyttjande av servicebil och det får du inte använda.

Nej, Meckar som inte åker i tävlingsfordonet får inte arbeta på racerbilen.

Ja, så länge dom åker i ett tävlingsfordon så kvarstår meckrätten.

Men föraren måste alltid vara med i ”sin” bil undre transport.

Inga andra än svartbandade racers får köra under transport.

Ja, men endast om han åker i en tävlingsbil mellan transporterna, annars åker han ju servicebil och då får han inte mecka.

Då slipper du transportera liggunderlag och sängkläder, precis som om du bott på hotell.

Safety Questions

Ja, under körningen på banan genom Nitroz Motorsport och på allmän väg genom din Trafikförsäkring.

Det är en enklare olycksfallsförsäkring för dig som förare samt så skyddar även tredje part.

Försäkringen gäller på tävlingsbanan, inte i övrigt.

Nej, du kör på egen risk som i alla motorsportsammanhang.   

På banan i kombination med själva körningen finns det räddning/brandpersonal.

Alla som kör måste ha heltäckande klädsel, handskar och hjälm.

Oavsett klass så skärps sedan reglerna ju fortare du kör och följer gängse praxis i dragracingsammanhang.

Kör du snabbt så kräver vi fullständig säkerhetsutrustning,
kör du typ 7,0sek/201m så gäller nämnda grundkrav.

Det innebär Hansskydd eller liknande hybridskydd.

Heltäckande klädsel innebär Långbrallor, strumpor och collegetröja i bomull, skinnhandskar och en hjälm på topp.
Svetshandske eller annat är ok.

Kom inte släpandes på något i Nylon bara och försök inbilla oss att det är brandsäkert.

Jajamensan det måste du, även om du så bara har hissat upp bilen och varmkör gäller pallbockar.

Om du varmkör på pallbockar måste någon sitta bakom ratten.

Att det är en serietillverkat bilmodell som har genomgått den säkerhetsklassning som krävs att registrera för trafik och att all denna original säkerhetsutrustning finns kvar.
Det är inte så farligt som det låter. Det handlar om att handbyggda lågseriefordon oavsett ursprungsland kan vara undantagna från moderna säkerhetskrav likt våra egna SFRO-regler och att importera en sådan som ”produktionsbil”  ska inte vara ett kryphål att slippa Street Week säkerhetsregler. 

Följebil och mobilt boende

Nej, bara bilar anmälda till Street Week kommer in på banområdet.

Om dom är anmälda till Campingavdelningen kommer dom in där.

Släpkärra har fri storlek i reglerna, om du vill kombinera det med boende så låter det som en excellent ide.

Grattis, klart han skall åka med. Det går att anmäla sponsorn i stort sett när som helst under tävlingen.

Kom dock inte två minuter innan du skall åka och tro att vi skall stå givakt just för dig, fler kan ju kläckt samma ide och står före i kön.

Läs även igenom reglerna för sponsorskjuts.

Om du sover i ditt raceekipage (bil,släp husvagn, tält etc) är det fritt.

Om du har någon som följer dig med bostad så är det extra för dom.

När ni köper ett campingpass/veckoföljare så förbinder ni er att vi har rätt att kolla att ni inte kör reservdelar eller verktyg till era tävlande polare.

I Am Follower

Inga problem, Street Weeks Eventtröja finns att köpa på banorna eller för er otåliga på Street Weeks webbshop.

Ja, det går att köpa dagspass eller veckopass för er som vill hänga med hela veckan. Kika på www.streetweek.se

Ja, vi har erkänt munvige Johan JZ Zetterholm bakom mikrofonen.

Gör ni något utöver det vanliga oavsett bra eller ej så lär ni få höra det resten av veckan.

Inga problem, Campingpass finns att köpa på streetweek.se, vi tillhandahåller dock endast begränsat med vatten samt bajamajor.

Skulle inte du jobba? :-)

Om du bara kikar på fikarasten så kolla in på Nitroz.se under webb-tv så sänder vi live från strippen, varje dag.

De flesta banorna saknar läktare, men du kan vandra runt och kika/snacka så mycket du vill så länge du inte går innanför säkerhetsavspärrningarna vid banan.

Tänk dock på att det pågår en tävling så vissa kan vara lite stressade och det rullar bilar i depån hela tiden.

Nej, vi anser inte att man kan ha uppsikt på fler ungar än vad en vanlig familj består av och det är en motorbana vi befinner oss på. Men om ni kommer med era föräldrar eller dylikt så är ni välkomna.

Det kan man bli om man inte har gällande Street Weekband runt handleden men även om man är en bedrövlig idiot som sabbar för alla andra.

Press- and Image

Det skulle jag inte göra utan avtal med Street Week då allt med Street Week är skyddat.

Ja, om du delar med dig av materialet så försöker vi att hjälpa till, så länge det inte krockar med våra egna sponsorer. Maila info@streetweek.se med frågan.

Respektera att arrangörer och funktionärer kan sin sak och vi delar inte ut varningar utan fog. Samlar du på dig 3 fotovarningen under veckan blir du av med din fotoacess vid banan. Vi vill inte ha skador oavsett vilken roll du har.

Protester eller kontakta tävlingsledningen

Protest kostar 1500:-  OBS! Endast Förare får lämna in protest.

Går den igenom får du tillbaks 1500:- går den inte igenom erhåller den du protesterade mot avgiften.

Street Week Swedens domarjury avgör tvisten och sen är det slutdiskuterat.

Skriv ner det du vill protestera mot och vem det gäller, tag med stålar och kom till Street Weeks sekretariat. Vi kikar på den, kollar om du har rätt och agerar därefter.

Observera dock att 30min efter varje dags tävlingsslut gäller som deadline för protest.

Maila oss på info@streetweek.se så svarar vi via mail. Det är det sättet vi vill ha kontakt med er på innan vecka 28

Stanna då hemma i din ensamhet och fundera på varför ingen tycker om dig. :-)

Och på Street Week gör vi såhär. Men bra idéer och förslag om förbättringar mottas med tacksamhet på info@streetweek.se